על מה געשה קבוצת הוואצאפ של הפרסומאים החרדים?

דוד לזר | צילום: בועז בן ארי - חרדים10 6 Comment on על מה געשה קבוצת הוואצאפ של הפרסומאים החרדים?
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קהיליית אנשי הפרסום במגזר החרדי דנה בימים אלו על אפקטיביות המהלך שמוביל עיתון 'בקהילה': 'בקהילה אישי – מיוחד בשבילך'.

קודם לכן, בהודעה לעיתונות שיצאה מהנהלת העיתון נכתב: "בשורה מרעישה: רבים היו עדים במהלך הימים האחרונים למודעות הענק בכל רחבי הארץ תחת הכותרת: "מגיע לך משהו אישי".

"הבוקר נחשף: בקהילה, במהלך מרענן ומגוון יוצא בתהליך חדש – בקהילה אישי, מיוחד בשבילך. לקראת בין הזמנים יוצאים ב'בקהילה' עם אריזה אישית הכוללת את המגזין המרתק ואת גיליון החדשות האקטואליות".

ב'בקהילה' הסבירו כי התכנים בשתי המהודרות יהיו זהים. ההבדל הוא שבמארז האישי יש את המגזין והחדשות בלבד והוא יעלה רק 3.90 במקום 7.90, בעוד שבחבילה המוכרת והמובילה יש 6 חלקים לכל בני המשפחה.

מטרת המהלך הוא להגיע לקהלים חדשים שאינם צורכים את מגוון המגזינים של העיתון, בפרט בחורי הישיבות המעוניינים בעיקר בגיליון החדשות ובפרט בימים אלו – ימי בין הזמנים.

בקהילה

אמש (רביעי) עלה המהלך על שולחן המנתחים של קבוצת הוואצאפ הפופולארית 'פאשקעוויל' המאגדת את מיטב אנשי הפרסום בעולם החרדי – שסערה במיוחד סביב השאלה, האם המהלך יעבוד או לא והאם התועלת מרובה על הנזק.

"אני חושב שזה מהלך חכם מאוד. יעלו את המכירות פונים לקהל יעד נוסף. לדעתי הבחורי ישיבות הולכים לעוף על זה חזק ובפרט בימי בין הזמנים", טען מאן דהו בלהט. לדבריו, "הרעיון הוא להתאים לאנשים את המוצר, יש גם את החבילה הכוללת לכל המשפחה ולבחורי ישיבות חבילה קטנה".

מלומדים אחרים התייחסו לעובדה שבסופו של דבר המהלך מוזיל את ערך העיתון ואת עלותו, "הם חוזרים אחורה ב 10 שנים שאז עלה החדשות 5 ₪", אחר תמה: "רגע, אז בתכלס' כל ה'מהלך' הוא הורדת המחיר ביותר מחצי?, או שהם קלטו שהם צריכים פשוט להוריד את המחיר…".

הספקנים טענו וכתבו כי "השאלה אם בסופו של דבר זה לא יוריד להם בהכנסות. ואני מתכוון לאלו שכיום קונים את החבילה הקיימת ויתחילו לקנות את החבילה האישית".

חברי הקבוצה היצירתיים הביאו גם פן נוסף: "יש גם צד נוסף לגבי המפרסמים. ככל שימכרו יותר יחידות ככה יהיה שווה יותר לפרסם", לדבריהם, "יוריד מצד אחד אבל גם יוסיף כאלו שלא היו קונים את כל החבילה".

וגם מצאנו בדיון מישהו שהביא את עצמו כדוגמא אישית: "אם אקח את עצמי כדוגמא, ה'מהלך האישי' הזה יגרום לי לרכוש כל שבוע, מה שלא עשיתי עד היום. החדשות והמגזין, זה מה שמדבר אלי. הרוויחו מנוי חדש..".

יודע דבר כתב כי "המהלך של בקהילה תוכנן כבר זמן ארוך. זה אולי יוריד קצת את הקונים של החבילה כולה, אבל החשיפה לחלק הארי של הפרסום שזה המגזין והחדשות תזנק, כך שזה לא רק צפוי לאזן אלא גם לחזק הכנסות. אם התוכנית תתממש ותתבטא בtgi הבא כמובן".

"ימים יגידו אם המהלך היה חכם", סיכמו החברים ונעלו את הדיון.



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    אבל יש הרבה שמה שמדבר אליהם זה רק החדשות ובגלל זה חלקם פשוט קונים את כל המארז.

  2. 5

    לא הבנתי את מועצת חכמי חלם הזו.
    הרי לא ירד המחיר של בקהילה ניתן לרכוש "גם" גירסא נוספת.
    מי שעד היום לא קנה בקהילה כי לא רצה את כל החבילה יש לו אפשרות להיכנס כעת במחיר נמוך.
    והמשוגעים שעד היום שילמו 18 ₪ רק בשביל חדשות ומגזין יוכלו סוף סוף לחסוך קצת.
    אני מאמין שרוב קוראי חבילת בקהילה דהיום לא יוותרו.

  3. 4

    נושא יבש וחסר תוחלת מה זה מעניין כל הסיפור הזה ועוד באיזה התרגשות כותבים ע"ז

  4. 3

    רק חבל שלא הוסיפו למארז המוזל גם את עיתון התמונות 'העולם החרדי' שהרבה בחו"י מאד אוהבים לראות אותו.

  5. 2

    לגולשים- בלעתם את הפרסומת